5 labākās partizānu mārketinga kampaņas

Lasīt rakstu


5 labākās partizānu mārketinga kampaņas

Dzīvesstils Raksts pievienots: 2021. gada 27. decembrī

5 labākās partizānu mārketinga kampaņas

Vai biji pamanījis visas?


Reklāmas industrija vienmēr pratusi izcelties ar jauniem veidiem, kā pārsteigt savus potenciālos klientus. Tas ir svarīgi, lai izcīnītu vietu un noturētos sabiedrības informācijas plūsmā. Pietiek ar vienu lielisku reklāmu, lai uzņēmuma vārds spētu vismaz uz laiciņu iekarot vietu cilvēka atmiņā.

Tomēr ir reizes, kad organizācijas un uzņēmumi pieņem alternatīvu pieeju, izvēršot savu kampaņu ārpus ierastajiem komunikāciju rāmjiem. Šīs kampaņas visbiežāk tiek vērstas, lai pievērstu uzmanību plašākam tematu lokam, kā tikai uzņēmumam vien, tāpēc var nostrādāt efektīvāk. Šī ideja ieguva popularitāti pēc 1984. gadā izdotās Jay Conrad Levinson grāmatas, ar nosaukumu – Guerilla Marketing. Pagāja laiciņš līdz mārketinga eksperti iemācījās šo metodi pielietot efektīvi, un šodien partizānu mārketings ir viena no lētākajām un efektīvākajām metodēm savu ideju reklamēšanā.

Payless experiment

Viens no populārākajiem ASV lētā gala apavu ražotājiem – Payless nogura klausīties cilvēku pārmetumos par prasto, nekvalitatīvo piedāvājumu, tāpēc viņi izlēma ņemt grožus savās rokās. Tika radīts eksperiments, lai pierādītu hipotēzi, ka lielākā daļa cilvēku, kas sevi sauc par modes ekspertiem, nemaz nespēj atšķirt kvalitatīvu, no nekvalitatīva produkta. Teorijas pierādīšanai, tika atvērts jauns veikals ar nosaukumu, kas atvasināts no esošā vārda, tikmēr piešķirot tam nedaudz itāliskāku noskaņu – Palessi.

Payless paņēma tos pašus lētos apavus, ko tirgo ikdienā, taču šoreiz izlēma tos ievietot savā glaunajā veikalā ar lielu atklāšanas pasākumu. Ieradās desmitiem modes eksperti, kas augsti vērtēja izstādītos apavus, kā arī bija gatavi maksāt naudas summas, kuras pārsniedz patieso preces vērtību līdz pat 20 reižu.

The Fast Lane Volkswagen

2010. gadā Volkswagen izlēma uzbūvēt slidkalniņu pāri bieži izmantotām publiskajām trepēm, Berlīnes Alexanderplatz. Tā rezultātā, ļaudis varēja mesties lejā pa slidkalniņu, kas ir daudz jautrāk un ātrāk par ierasto – kāpšanu lejā saviem spēkiem. Lejā metās gan veci, gan jauni, turklāt viņi visi izskatījās visnotaļ apmierināti ar izvēlēto pārvietošanās veidu.



Un kāds tur brīnums. Jau iedomājoties vien pārskrien tirpiņas, cik feini tas būtu, ja ikdienas rutīnas garlaicīgajam maršrutam, pievienotos kāds neierastāks elements. Volkswagen reklāmas kalpo par etalonu visiem mārketinga ekspertiem, arī papildus šim projektam, Volkswagen ir parūpējušies par vismaz duci, tikpat izdomas bagātām partizānu un regulārajām kampaņām pēdējo 50 gadu laikā.

Fearless girl

Kristena Visbala radītā statuja veltīta sieviešu vienlīdzības tematam, un to pasūtījusi State Street Global Advisors, viens no lielākajiem aktīvu pārvaldīšanas uzņēmumiem Ņujorkā. Viņi pamanīja tendenci, kas liecina par to, ka uzņēmumi ar sievietēm vadošajās pozīcijās – strādā veiksmīgāk. Neskatoties uz to, lielāko daļu organizāciju, tradicionāli vada tieši vīriešu kārtas pārstāvji.

Sākotnēji, statuja skaitījās kā parazītu mārketings, jo tās novietošana pilsētas centrā netika saskaņota, tomēr ļaudis ātri vien savāca nepieciešamo parakstu skaitu, lai statuja mūžīgi paliktu lielā ābola centrā. Tā tur stāvēs mūžīgi, lai iedvesmotu katru garāmgājēju ticēt labākai rītdienai. Tikpat kā acumirklī pēc šī mākslas darba parādīšanās, izteikti pieauga sieviešu skaits vadošās pozīcijās un uzņēmuma direktora amatā tika ieceltas gandrīz 800 sievietes.

Uzņēmumu sociālie tīkli

Mainoties laikam, uzņēmumiem nācās pielāgoties mūsdienu pasaules plūsmai sociālajos tīklos. Sākotnēji organizācijas atbildēja politkorekti, ievēojot visus ētikas standartus, taču tas īsti nestrādāja. Komunikācija sociālajos tīklos ir daudz agresīvāka, piepildīta ar humoru un sarkasmu. Tas noveda līdz loģiskam lēmumam – pielāgoties savai auditorijai.

Nu jau tikpat kā visi lielākie pasaules uzņēmumi pieņēmuši šādu praksi, lai vieglāk rastu sapratni ar saviem potenciālajiem un esošajiem klientiem. Viens no lielākajiem ātrās ēdināšanas restorāniem ASV – Wendy’s, šo spēli aiznesa vēl tālāk, tiešā veidā uzbrūkot saviem tiešajiem konkurentiem – Mcdonald’s. Regulāri pārmetumi par saldētas gaļas izmantošanu, burgeru gatavošanā, ir tikai daļa no ikdienas rutīnas Wendy’s sociālo tīklu administratora ikdienā. Šobrīd gan uzņēmumi cenšas pievērsties pozitīvākai komunikācijai, līdz ar to varam novērot dažādus humora piepildītus ierakstus, atbildes publikai un reklāmas rullīšus, lai piesaistītu pircējus.

Tele2 meteorīts

Dēvēts arī par Mazsalacas meteorītu, šī ir līdz šim lielākā partizānu mārketinga kampaņa Latvijas vēsturē, par kuru runāja ne vien vietējie, bet arī ārzemju mediji. 2009. gada 25. oktobrī Latviju pāršalca vēsts, ka nokritis īsts meteorīts. To publicēja ziņās, notikuma vietā ieradās eksperti, un pat tika saņemts aculiecinieka zvans, kurā vīrietis liecināja par notikušā patiesumu. Viņš esot redzējis krītošu objektu, bet pēc tam dzirdējis un jutis pamatīgu sprādzienu, par kuru prata teikt arī citi Mazsalacas iedzīvotāji.

Ekspertiem nevajadzēja ilgu laiku, lai nonāktu pie gala slēdziena, ka bedre ir izrakta manuāli. Kāds vienkārši izracis krāterim līdzīgu caurumu, lai pēc tam tajā uzlaistu gaisā pamatīgu daudzumu ar sprāgstvielām, tādējādi radot nokrituša meteorīta iespaidu. Tālāko jau paveica sociālie tīkli un mediji.

Neilgi pēc tam Tele2 atzina savu dalību šajā kampaņā, par ko arī tika visnotaļ bargi sodīti. Viņiem nācās apmaksāt visus valsts izdevumus šīs lietas sakarā, tai skaitā armijas, policijas un zinātnieku vienības krātera izpētē. Papildus tam, tika zaudēti arī 9000 klienti vien divu mēnešu laikā. Tomēr apvienojumā ar jauna, bezlimita tarifu plāna – Meteorīts ierašanos veikalu plauktos, Tele2 izdevās iegūt 55 tūkstošus jaunu klientu tikpat īsā laika posmā, kā arī kampaņa izpelnījās vairākus mārketinga industrijas apbalvojumus Latvijā un pasaulē. Tas padara šo par acīmredzami veiksmīgu kampaņu, kā arī liek uzdot jautājumu, vai tomēr arī slikta publicitāte ilgtermiņā var strādāt efektīvi? Neskatoties uz slikto slavu sākotnēji, 16 gadus vēlāk šis joprojām ir iespaidīgākais reklāmas projekts kādu Latvija pieredzējusi, kalpojot par izcilu partizānu mārketinga kampaņas piemēru visiem reklāmas studentiem.

Līdzīgi raksti