Forza Horizon 5 piedzīvoja savu lielo atklāšanu šomēnes. Vai vērts spēlēt FORZA HORIZON 5? Spēles apskats un diskusija ar Saulstariņu un Kašķi!
Saulstariņš: Forza Horizon 5 piedzīvoja savu lielo atklāšanu tikai šomēnes, taču Microsoft jau piedāvā spēli lejupielādēt bezmaksas, ar xbox game pass. Tiem, kas izvēlējušies Playstation, šajā gadījumā atliek vien izteikt visdziļāko līdzjūtību, jo spēle ir lieliska. Jau sākot ar pirmajām minūtēm, kas pavadītas aizraujošajā Forza pasaulē, manu seju rotā smaids, un nepacietībā gaidu, ko šobrīd labākā sacīkšu spēle pasaulē man piedāvās šoreiz.
Kašķis: Jā, sākums bija nudien iepriecinošs, tomēr spēles gaitā atklājās vairākas kaitinošas problēmas. Piemēram, Forza piedāvātā mūzikas izvēle kļūst arvien nogurdinošāka, kaitinošāka un skaļāka līdz ar katru nobraukto kilometru. Tiktāl, ka pēc aptuveni divām stundām gameplay, vairs nebija iespējams klausīties to lopkautuves mūziku it nemaz, un nācas to izslēgt.
S: Nu un labi vien ir! Es gan saprotu, ka divas stundas Forzas pasaulē varētu šķist kā nieks, bet tas ir diez gan ilgs laiks, ko pavadīt video spēlēs. Turklāt radiostacijas arī iespējams pārslēgt. Piedāvājumā ir viss, no drum’n’base līdz klasiskās mūzikas šedevriem. Var arī izslēgt pavisam, atstājot tikai brīnišķīgo motoru rūkoņu. Tās gan, mijiedarbībā ar lieliski grafisko detaļu kvalitāti un mašīnas vadāmību, nevar būt par daudz.
Braukšana pamatā ir viegla un ātri apgūstama, taču apļa ātrākā laika uzrādīšanai, būs nepieciešams kārtīgi praktizēties, izjūtot un iepazīstot katru automobili individuāli. Katra no tām nāk ar savu personību un raksturu. To nepazīstot, par uzvarām var aizmirst.
K: Nudien, braukt ir varen jautri, un būtu vēl aizraujošāk, ja varētu viegli pielāgot katru automašīnu savam braukšanas stilam.
S: Bet, taču var! Savā garāžā iespējams uzlabot, izkrāsot un pielāgot savu dampi jebkura stila sacīkstēm un priekš visu veidu segumiem. Jau mašīnu daudzveidībā var apmaldīties, taču katru no 504 automobiļiem var pārveidot pēc labpatikas, tādējādi padarot auto kolekcionēšanu par laikietilpīgāko, no spēlē pieejamajiem uzdevumiem.
K: Jā, zinu. Dizaina un performances uzlabojumu veikšana ir visnotaļ elementārs veids, kā padarīt mašīnu vēl negantāku, taču pēc tam arī svarīgi saprast, kā to pielāgot trases vajadzībām. Tuning sadaļas piedāvātie rīki ir šausmīgi neparocīgi un kaitinoši lēni, turklāt parastam mirstīgajam grūti saprotams, kas tieši un kā jāregulē, lai uzlabotu auto performanci, nevis sačakarētu to pavisam. Tā notika ar manu Porsche 911 GT2, kas bija vienkārši brīnišķīga mašīna, līdz es izdomāju, ka vajag uzķūnēt. Tagad tā ir pārvērtusies par kaut kādu kosmosa kuģi, kas it kā slīd šķērsām cauri līkumiem, tomēr ne līdz galam. Taču, tiklīdz kā iespiedīsi par daudz, tā paliec sveika jaunība un esi sveicināts grāvī.
Protams, saprotu, ka visu jau var izpētīt, internetā pieejama papildus informācija. Kad sāku skatīties, kas par vainu, izrādījās, ka biju uzlicis rallijam paredzētas riepas. Tās gluži nepiestāv kopējam šosejas sacīkšu mašīnas tēlām, kuru vēlējos radīt.
S: Tas viss ir pieredzes jautājums. Forza ir radīta, lai izpētītu. Spēlē iespējams gūt punktus bez piedalīšanās sacīkstēs. Vienkārši izpētot karti, vizinoties ar automašīnām, kuras tiek tikpat kā mestas pakaļ. Nopietni, nav pat jāpērk pašam, jo par katru sasniegto līmeni, tiek dota iespēja griezt laimes ratu, kura piedāvājumā ekskluzīvākās automašīnas pasaules vēsturē. Ja nu gadījumā neizdodas laimēt jaunu autiņu, rats ir pilns ar paprāvām naudas summām. Ar to palīdzību var izvēlēties mašīnu pats, taču unikālāku eksemplāru iegūšanai, būs jāpilda misijas un uzdevumi.
K: Nu redzi, citiem patīk, kad viņiem vienkārši viss nokrīt no gaisa, tikmēr man labpatīk savas balvas nopelnīt. Biju ļoti iepriecināts, kad ieraudzīju izsoļu sadaļu, kur iespējams pirkt mašīnas zem tirgus vērtības, kaulējoties ar citiem spēlētājiem. Tomēr liela bija mana vilšanās, kad sapratu, ka arī šī spēles sadaļa ir nekvalitatīvi izstrādāta. Atverot izsolē pieejamo automašīnu klāstu, priekšā paverās ļoti nepārredzams skats, kur var skrullēt starp desmitiem lielisku autiņu. Viss būtu labi, taču daļa no izsolēm jau beigušās, tikmēr pārējās palicis nezināms daudzums laika, parasti zem minūtes. Kamēr apskatu vienu no variantiem, visas pārejās izsoles jau beigušās, un pat nepaspēju izvēlēties starp piedāvātajiem variantiem.
S: Tā gan ir, jā, arī manī šī sadaļa izraisīja apjukumu, taču līdzīgi kā ar tuning iespējām, arī šeit nepieciešams laiks. Gan spēlētājiem, gan pašiem veidotājiem. Forza 5 ir tikai tikko iznākusi, un spēlei noteikti sagaidāma jūra ar uzlabojumiem, no izstrādātāju puses. Tas mūsdienās ir normāli, it īpaši tik grandiozām spēlēm kā šī.
Tāpat arī vēlos izcelt un atgādināt par pašu svarīgāko spēles faktoru. Tā ir jautra. Forza piedāvā tik daudz izklaides iespēju, ka pat nevar saprast no kura gala labāk ķerties klāt. Jau vienkārši vizināties apkārt pa spēles piedāvāto karti, esmu izklaidēts pietiekoši, lai atstātu sacīkstes un misijas brīžiem, kad prasās kādu izaicinājumu.
K: Jā, tik daudz iespēju, ka man no tās visas jezgas piemetās stress. Cerams, ka laika gaitā pieradīšu, jo jāatzīst, ka Forza ir izklaidējoša, jo varu brīvi gāzt, kur acis rāda. Pat neatliek laika pabraukt kopā ar draugiem online, jau tāpat jautri. Principā, vienīgie neiznīcināmie objekti ir tikai lielie koki un mājas, viss pārējais var tikt sadragāts, turklāt par to vēl tiek doti punkti. Tomēr man tas viss ir pārlieku arkādiski. Gribu realistiskāk, īstāk, lai ir kā dzīvē. Forza vairāk atgādina boulingu ar drošības maliņām. It kā ir, bet ne līdz galam, saproti?
S: Saprotu. Forza ir spēle, kas piedod par kļūdām, ļaujot visiem iztrakoties uz nebēdu. Arī tad, kad līkumā aiziet taisni, ja vien pretī nestājas māja, koks, žogs, logs vai vilciens, izdosies iztikt bez smagām traumām un mašīnas skādēšanas. Taču tas nemaina faktu, ka lai spētu sacensties ar citiem dalībniekiem, nepieciešams lieliski izprast automašīnu un trasi. Braucot pa brikšņiem, finišs tiks sasniegts un spēle turpināsies, tomēr uzvarēt būs pagrūti. Tāpat arī, lai kāds vispār rēķinātos ar uzstādītajiem laikiem trasē, jānobrauc tīrs aplis. Pretējā gadījumā, šis rezultāts paliek tikai personīgajam priekam, nepiedaloties kopējā online sacīkstē.
K: Tad tu saki, ka spēle ir viegla un grūta vienlaikus? Kā tas iespējams?
S: Nav ne jausmas, bet Forza to ir paveikuši. Jau atkal, turklāt, labāk kā jebkad iepriekš.
Iepriecinošākais ir fakts, ka šī spēle ir vēl tikai sākuma stadijā. Tāpēc tā tiek piedāvāta bezmaksas. Lai visi var izmēģināt, dalīties savās pieredzēs un palīdzēt Forza Horizon 5 sasniegt absolūtu izcilību. Viņi no tā nav tālu!
K: Potenciāls ir, katrā ziņā. Jāatzīst, ka šai spēlei nav daudz problēmu, pie kurām piesieties. Protams, tādas var atrast vienmēr, taču salīdzinot ar kopējo ainu sacīkšu un visu pārejo spēļu kvalitātē, reti kura spēle ir sasniegusi šādu līmeni. Forza ietilpst pati savā kategorijā, kur tās vienīgā konkurente, ir šī pati spēle, tikai pirms jaunākā update. Vienīgā sacīkšu spēle, kas piedāvā tik plašu iespēju klāstu izklaidēm. Es gan vēl pievienotu iespēju spēlēt ar policiju, bet ar citiem ceļu satiksmes noteikumiem. Vairāk pielāgotiem Forzas, nevis reālajai pasaulei.
S: Nu, ko? Tad rekomendējam?
K: Absolūti!