Apskats: Kas tik labs ir videospēlē HALO INFINITE?

Lasīt rakstu


Apskats: Kas tik labs ir videospēlē HALO INFINITE?

Gaming Raksts pievienots: 2021. gada 21. decembrī

Apskats: Kas tik labs ir videospēlē HALO INFINITE?

Diskusijā iesaistās mūsu leģendārie videospēļu fanāti Saulstariņš un Kašķis.


Saulstariņš: Decembra gaidītākā spēle nu jau kādu laiciņu atrodama veikalu plauktos un mūsu spēļu konsolēs. Kopsummā, video spēļu entuziastu vidū Halo Infinite tiek vērtēta ar pozitīvu zīmi. Kritiķi lielākoties saka, ka spēlēšana sagādā prieku, par ko vispār Microsoft pelnījuši uzslavas, jo šādu pat novērojumu veicām arī par nesen iznākušajām Forza Horizon 5 un Flight Simulator 2021.

Visu trīs spēļu veidotājiem izdevies uzprogrammēt brīnišķīgi patīkamu vietu, kurā atrasties. No detalizētas mūsdienu pasaules kopijas līdz jaunizdomātai paralēlai dimensijai, kurā attīstītākās civilizacijas rūpējas par jaunākajām. Tāpat kā tās pēdējo mēnešu priekštečiem, arī Halo, atliekot malā pašu spēles stāstu, tehniskās detaļas un uzlabojumus, tā ir gluži vienkārši – relaksējoša vieta, kur pavadīt savu laiku.

Kašķis: Vai tad visas jaunākās spēles tādas nav?

S: Kādas?

K: Nu tādas, paralēla pasaule, kurā jautri pavadīt laiku, tikmēr atpūšoties no ikdienas kņadas. Es tik daudz dzirdu par to, ka spēles grafikas ir lieliskas, labākas kā jebkad, bet tas pat nav vērā ņemams faktors!

S: Kāpēc nē?

K: Jo tie ir tehnoloģiskās attīstības ietekmēti faktori, kurus virza nevis atsevišķi spēles veidotāji, bet gan kopējā attīstības plūsma. Spēles izskats ir tikpat Microsoft nopelns, cik visas industrijas. Jā, protams, tieši lielie grandi diktē to, cik ātri mēs sasniedzam tādus augstumus, kādus piedāvā jaunākās video spēles, taču tas nepadara viņu veikumus par pietiekoši labiem esam.

S: Iedod salīdzinājumu, es nesaprotu.

K: Tas ir kā sacīkšu braukšana. Ātra formula dod nepieciešamo, lai uzvarētu sacīkstē, bet tā ātri vien kļūs par nāves kambari neprasmīgās rokās. Jā, mēs esam sasnieguši punktu, kurā spēles izskatās gandrīz tikpat labi kā pati dzīve, bet ko tālāk?

S: Labi, uztvēru tavu domu, taču tev arī jāsaprot, ka šīs nav vienīgās pozitīvās iezīmes jaunākajā Halo  Infinite. Tiek piedāvātas jaunas iespējas jestrākai spēlēšanai, piemēram, no rokas izšaujama vinča, ar kuras palīdzību iespējams pievilkt sevi pie objektiem un pretēji. Tāpat arī var tiešā lēcienā notriekt pretiniekus no transporlīdzekļiem, pārņemot to vadību sev. Tas izskatās stilīgi, atzīsi?

K: Jā, ļoti, bet tas arī nav nekas ievērības cienīgs. No rokas izšaujama trose bija arī Just Cause 2, kuras pirmizrādi piedzīvojām pirms 11 gadiem. Halo Infinite ir garlaicīga spēle, ar vāju stāstu un visnotaļ garlaicīgiem risinājumiem, kad ir runa par cīņu kara laukā. Es it kā atrodos uz kādas pārattīstītas planētas, taču pati cīņa atgādina mūsdienas. Kāpēc, lai kāds vispār dotos tuvcīņā pie tādiem tehnoloģiskajiem sasniegumiem?

S: Man šķiet, ka tu pārlieku iedziļinies un meklē problēmu tur, kur tās nav. Tā ir vienkārši jautra spēle, piemērota visiem shooting žanra spēļu piekritējiem. Tev jāsaprot, ka Halo nav tikai kārtējā šaudīšanās. Jā, protams, līdzīgas izklaides iespējas pieejamas pat uz mobilajām ierīcēm, taču tieši Halo ir tie, kas diktē šī žanra noteikumus spēļu tirgū. Tev var nepatikt vai garlaikot konkrētais spēļu žanrs, līdzīgi kā tev nepatīk zombiju tematika, tomēr kopējā spēles kvalitāte – to gan jāspēj pamanīt ikkatram.

K: Tieši tā! Diktē noteikumus visam žanram. Tur jau tā problēma, ka priekš tā, cik augstu šī spēle kotējās, tā nesniedz spēlētājiem pietiekoši daudz kreatīvos risinājumus. Šie ir veci stāsti jaunos ietērpos, līdzīgi kā visās sporta žanra piedāvātajās spēlēs.

S: Bet tā tam arī ir jābūt. Pērkot kāda produkta kārtejo izlaidumu, klientiem nevajag neko radikāli jaunu. Tikai uzlabotu veco, jo kāpēc mainīt to, kas jau veiksmīgi strādājis tik ilgus gadus? Šīs franšīzes faniem spēle patīk. Arī man tā patīk, jo ir gluži vienkārši jautra. Jā, protams, tevis teiktajā ir liela daļa taisnības, tomēr uzskatu, ka spēle attīstījusies tieši tik, cik šobrīd iespējams. Turklāt, es pats redzēju kā tu izspēlē visu spēles stāstu vienā elpas vilcienā, tāpēc nemuldi man te, ka tev nepatīk Halo Infinite.

K: Es tev nesaku, ka man nepatīk, bet gan, ka tā ir nepārliecinoša un garlaicīga. Jā, man bija interesanti iziet pašu spēles stāstu, jo tas ir kā ar filmām vai seriāliem. Pēc noteikta laiciņa kļūst interesanti, bet tālāk jau jāskatās gluži vienkārši, lai uzzinātu, kas notiks tālāk. Spēles iziešanai, man vajadzēja veselu dienu un vienu rītu, bet pēc tam tā kļuva tikpat nederīga, cik tukšā pudele ruma, kas mani pavadīja spēles gaitā. Tad vismaz bija kaut cik interesanti.

S: Tad es saprotu, ka tev Halo  Infinite nepatīk?

K: Nepareizi saprati. Man patīk, ir jautri, bet es šo spēli nepirktu. Labi, ka tā šobrīd pieejama ar Xbox game pass bezmaksas, jo citādi tā arī nekad nebūtu bezjēdzīgi iztērējis 11 stundas savas dzīves.

S: Bet ja nopietni?

K: Bet ja nopietni, tad ir vērts uzspēlēt, jo šī ir viena no labākajām šaudīšanās spēlēm žanra vēsturē. Ja tev patīk Star Wars, Star Trek un kareivīgi noskaņoti cilvēki pieguļošos kostīmos, tad Halo Infinite būs tieši tev!

S: Pilnībā piekrītu. Šī spēle aizraus ikkatru, kura aci piesaistījusi pati tematika. Jā, ir pieejamas līdzīgas spēles un jā, arī tās piedāvā tikpat kā tādu pat izklaižu klāstu, tomēr neviens to nedara kā Halo.

Līdzīgi raksti