Interesanti!!!
Nav jābūt īstam NFL (National Football League) fanam, lai vismaz nojaustu, ka Super Bowl ir viens no lielākajiem un nozīmīgākajiem notikumiem sporta pasaulē.
Kas īsti ir Super Bowl? Tā ir NFL sezonas noslēdzošā spēle, kuras laikā tiek noskaidroti čempiona titula ieguvēji.
Tomēr varētu teikt, ka Super Bowl ir kas vairāk nekā tikai sezonas noslēdzošā spēle. Tie ir īsti sporta svētki, kas piesaista miljoniem līdzjutēju uzmanību. Un nav šaubu, ka šāda apmēra sporta notikums sev līdzi nes iespaidīgus statistikas rādītājus un pārsteidzošus rekordus.
Lūk 8 rekordi, kas saistīti ar NFL sezonas finālu.
Visu laiku titulētākais spēlētājs
Ikviena NFL spēlētāja mērķis, neapšaubāmi, ir nokļūt līdz Super Bowl un izcīnīt uzvaru, lai iegūtu čempiona titulu. Jau viens šāds sasniegums nozīmē profesionālās karjeras augstākā punkta sasniegšanu.
Netrūkst arī tādu spēlētāju, kam tas ir izdevies ne tikai vienu, bet divas un arī vairāk reižu. Tomēr runājot par visu laiku titulētākajiem spēlētājiem viens vārds īpaši izceļas visu NFL spēlētāju vidū – Toms Breidijs (Tom Brady)
22 gadu profesionālās NFL karjeras laikā, Super Bowl viņš ir spēlējis 10 reizes, šajā laikā iegūstot rekordskaita 7 čempiona titulus. Turklāt trīs reizes atzīts par sezonas vērtīgāko spēlētāju (MPV) un 5 reizes par Super Bowl vērtīgāko spēlētāju.
Visu laiku titulētākā komanda
Izcīnīt uzvaru Super Bowl un kļūt par NFL čempioniem ir, iespējams, viens no lielākajiem sasniegumiem sporta pasaulē. Kļūt par čempioniem atkārtoti? Bez šaubām ir vēl iespaidīgāks sasniegums! Bet lai kļūtu par kādu no visu laiku titulētākajām komandām, ar diviem čempionu tituliem vien nepietiks.
Visvairāk Super Bowl uzvaru izcīnījušās komandas titulu pašlaik dala divas komandas – Pittsburgh Steelers un New England Patriots, no kurām katrai izdevies izcīnīt sešus čempionu titulus.
Jāmin, ka šī sezona situāciju nemainīs, jo šogad Super Bowl nespēlē neviena no minētajām komandām.
Dārgākais reklāmas laiks
Nav šaubu, ka liela TV auditorija nozīmē izcilas iespējas reklāmdevējiem. Un par iespēju reklamēt kādu produktu vai pakalpojumu Super Bowl laikā, katru gadu cīnās daudzi no pasaules lielākajiem un zināmākajiem zīmoliem.
TV auditorijas apmērs un savstarpējā konkurence līdz ar to garantē ‘’kosmiskas’’ reklāmas laika cenas.
Līdz šim visdārgāk par reklāmas raidīšanu Super Bowl laikā maksājušas Google un Amazon. Katrs no uzņēmumiem 2020. gada Super Bowl laikā aizņēma 90 sekunžu reklāmas vietu, kas katram no tiem izmaksāja 16.8 miljonus ASV dolāru.
Lielākās uz Super Bowl veiktās Likmes
Šāda mēroga sporta pasākums nudien nav iedomājams bez sporta likmēm. Starp Super Bowl skatītājiem netrūkst tādu, kas šo jau tā saspringto spēli vēlas padarīt vēl interesantāku, un katru gadu uz Super Bowl veiktās likmes visā pasaulē mērāmas simtos miljonu ASV dolāru.
Aplūkojot tikai ASV tirgu, visienesīgākais bijis 2018. gads, kad kopējais likmju apjoms uz Super Bowl sasniedza 158 miljonus ASV dolāru.
Tomēr vēl pārsteidzošāka varētu būt visu laiku lielākā individuālā likme, kas veikta uz spēles iznākumu. Zīmīgi, ka tā veikta pavisam nesen un attiecināma uz šī gada Super Bowl.
Likmes apjoms? 4.53 miljoni ASV dolāru uz Cincinnati Bengals uzvaru.
Visvairāk apēstie vistas spārniņi
Īsti sporta fani ļoti labi apzinās, ka jebkuru spēli daudz pilnvērtīgāku padara piemērotas uzkodas un dzērieni. Vietējiem ASV faniem par izteiktu uzkodu favorītu ir kļuvuši vistu spārniņi, kuru pārdošanas apjoms Super Bowl laikā ir prātam neaptverams.
Aizvadītā gada Super Bowl spēles dienā ASV tika patērēti 1.42 miljardi vistas spārniņu, kas bija par 2% vairāk kā gadu iepriekš.
Zīmīgi, ka no visām gada dienām, kuru laikā patērēts vislielākais pārtikas apjoms, Super Bowl ieņem otro vietu un to pārspēj tikai Pateicības Diena.
Visvairāk skatītais Super Bowl
Super Bowl neapšaubāmi ir lielākais sporta notikums ASV, kas spēj piesaistīt TV skatītāju uzmanību arī tālu ārpus ASV robežām.
Par to galvenokārt liecina milzīgā skatītāju interese, kas katru gadu šo dienu atvēl tikai un vienīgi spēles vērošanai TV ekrānos. Nav nozīmes tam, kuras NFL komandas fans tu esi bijis visas sezonas garumā – Super Bowl laikā tavā TV ekrānā tiks vērota spēle.
Katru gadu TV tiešraidei pieslēdzas vairāki desmiti miljoni skatītāju, tomēr absolūtais rekords tika uzstādīts 2015. gadā, kad TV ekrānos spēli vēroja 114,4 miljoni skatītāju ASV. Papildus tam spēlei pieslēdzas arī miljoniem skatītāju citviet pasaulē.
Jāmin gan, ka kopš šī rekorda uzstādīšanas, TV tiešraides skatītāju skaits ar katru gadu ir ievērojami samazinājies.
Visvairāk skatītais puslaika šovs
Par Super Bowl puslaika šovu ir dzirdējuši cilvēki visā pasaulē. Pat tie, kas neinteresējas ne par NFL, ne par sportu kopumā. Galvenokārt tāpēc, ka tajā ik gadu uzstājas viens vai vairāki no pasaules vadošajiem mūziķiem ar grandiozu 15 minūšu šovu.
Visu laiku skatītākais puslaika šovs piesaistīja 118.5 miljonus TV skatītāju, kad 2015. gada Super Bowl puslaikā uz skatuves kāpa visā pasaulē populārā amerikāņu dziedātāja Katy Perry.
Interesanti, ka lielākais Super Bowl TV pārraides skatījumu skaits vērojams tieši spēles puslaikā! Jā, netrūkst cilvēku, kas pārraidei pieslēdzas tikai un vienīgi iespaidīgā šova dēļ.
Dārgākās apmeklētāju Biļetes
Ņemot vērā visu iepriekš minēto, rodas loģisks jautājums - cik izmaksā Super Bowl apmeklēšana klātienē? Īsumā var teikt, ka tas nav nekāds lētais prieks un, šķiet, ka par to neviens nešaubās. Tomēr pat tie, kas izprot šī sporta pasākuma vērienu, iespējams, līdz galam neapzinās to, kādu apmēru sasniedz biļešu cenas. Gluži tāpat kā ar vislielāko individuālo likmi, kas veikta uz Super Bowl, arī biļešu cenu rekords ir uzstādīts šogad.
Biļešu iegādes vietnē SeatGeek vidējā biļešu cena sasniegusi 10,427 ASV dolāru, kamēr vietnē StubHub vidējā biļešu cena svārstās ap 9,800 ASV dolāru. Arī pašas lētākās biļetes uz šī gada Super Bowl lika šķirties no iespaidīgas naudas summas – 7,000 ASV dolāru. Turklāt pēdējā brīža biļešu cenas vēl pieauga!
Vai tu būtu gatavs maksāt šādu naudas summu, lai klātienē vērotu vienu no lielākajiem sporta notikumiem pasaulē? Vai labāk izvēlies kļūt par vienu no TV skatītājiem, kas ērti iekārtojies dīvānā papildina apēsto vistas spārniņu statistiku?