Tas nav viegli, bet ir iespējams.
Apmeklēt lielveikalu, iespējams, ikvienam ir ikdienas vai iknedēļas rutīna. Dažiem tas sagādā prieku, bet citiem tas var būt kaitinošs pienākums. Citi cilvēki dod priekšroku tiešsaistes pirkumiem, lai izvairītos no cilvēku drūzmas. Neatkarīgi no tā, kurš cilvēku tips esat jūs - aiz šiem plauktiem, kas ir pilni ar pārtikas produktiem un aiz katra tiešsaistes pirkuma, atrodas stratēģiski domājoši prāti, kas cenšas ietekmēt jūsu lēmumus.
Esam apkopojuši 10 gudrus iepirkšanās padomus, kā arī ieteikumus, kā izvairīties no tipiskiem mārketinga trikiem.
Iepērcieties veikala perimetrā
Ja dodieties uz pārtikas veikalu, kad tas ir pietiekami noslogots, jūs pamanīsiet, ka cilvēki, visticamāk, iepērkas veikala centrā esošajās ejās. Patiesībā tieši tur visi pavada lielāko daļu laika. Tomēr vieta, kur mums vajadzētu pavadīt vairāk laika, ir veikala perimetrs.
Šis ir noderīgs ieteikums, ja jūs vēlaties iegādāties veselīgāku pārtiku. Perimetrs ir vieta, kur atrodas svaigākie un vismazāk apstrādātie pārtikas produkti - augļi, dārzeņi, gaļa, piena produkti un maize. Turpretim lielākā daļa pārtikas produktu centrālajās ejās ir apstrādāti pārtikas produkti. Tas nozīmē, ka tajos ir ķimikālijas, kas nodrošina to stabilitāti un uzglabāšanu ārpus ledusskapjiem.
Labs ieteikums ir skatīties uz leju
Katras preces atrašanās vieta lielveikalā nebūt nav nejauša. Aiz katra plaukta ir mārketinga eksperts, kurš ir ieplānojis, kā vislabāk pievērst uzmanību kādam produktam un novērst to no citiem. Galvenais noteikums - acu līmenis ir iepirkšanās līmenis. Tas nozīmē, ka produkti, kas novietoti acu līmenī, visticamāk, tiks pārdoti labāk.
Ja uzmanīgi ieskatāmies, nebūs ilgi jāgaida, lai pamanītu, ka šajā līmenī atrodas dārgākās iespējas, bet lētākie vai mazāk pazīstami zīmoli būs augstāk vai zemāk. Taču dārgāks nenozīmē labāku kvalitāti, tas vienkārši nozīmē, ka šo dārgo produktu ražotāji ir spējuši samaksāt augsto cenu, ko tiem uzlicis lielveikals, lai tos tur izvietotu un garantētu pārdošanu.
Produktu nosaukumi rada ilūziju
Redzot tādus vārdus kā "Itāļu", "Ferma", “Mājās gatavots”, mēs pieņemam produkta izcelsmi un kvalitāti. Visbiežāk tie nebūt neatspoguļo kvalitatīvu produktu. Lasiet etiķetes - patiesībā, jo izsmalcinātāks ir nosaukums, jo piesardzīgākiem jums vajadzētu būt.
Aizmirstiet par produkta priekšējo iepakojumu un izlasiet etiķetes. Pārbaudiet nātrija, cukura, tauku, krāsvielu un piedevu saturu. Vienkāršs noteikums - ja produktā ir vārdi, kurus jūs nevarat izrunāt, nepērciet to.
"Uzlabots" ir sintētisks
Kad produktam tiek pievienots vārds "Uzlabots", pārdošanas apjomi strauji pieaug. Pēc tam tie kļūst nemainīgi vai samazinās, tāpēc tiek izgudrots jauns "uzlabots" produkts. Visbiežāk "uzlabots" nozīmē, ka ir pievienoti sintētiski vitamīni vai piedevas.
Patiesība ir šāda – šie produkti mums ir ļoti toksiski, mēs tos slikti pārstrādājam, un ilgtermiņā šādas preces var izraisīt saslimšanas.
"Zems tauku saturs"
Ja izvēlaties jogurtu ar zemu tauku saturu, paskatieties uz etiķetes un uz tās atradīsiet 25-30 g cukura. Bieži vien tas ir kukurūzas sīrups ar augstu fruktozes saturu, kas ir ļoti toksiska un Eiropā aizliegta viela.
Tas ir daudz cukura uz vienu porciju, ņemot vērā, ka cukurs ir liels imunitāti nomācošs līdzeklis - samazinot cukura daudzumu, jūs daudz mazāk saslimsiet.
Atlaides un "bezmaksas" piedāvājumi padara mūs par iracionāliem pircējiem
Ir zinātniski pierādīts, ka mēs zaudējam spēju racionāli domāt, kad parādās "atlaides" un vārds "bezmaksas". Mēs galu galā pārspīlējam ar krājumiem un pārmaksājam. Vislabāk ir apstāties un racionalizēt pirkumu tā, it kā vārda "bezmaksas" tur nebūtu.
Nepērciet kaut ko impulsīvi tikai tāpēc, ka tas ir izdevīgi. Ja patiešām esat nolēmis kaut ko iegādāties, salīdziniet dažādus modeļus no dažādiem veikaliem. Un paturiet prātā, ka dažas “augstākās kvalitātes” iespējas ir tikai tādēļ, lai lētākas iespējas izskatītos pievilcīgākas.
Viltus steidzamības sajūta
Prece tiek pasniegta tā, ka tās krājumi ir ļoti ierobežoti, tāpēc klientam ir jāizvēlas, vai prece ir tagad, vai nekad. Vai arī produkts ir daļa no "ierobežota laika piedāvājuma", kas atkal liek pieņemt lēmumu - tagad vai nekad.
Ja dosieties ārā pa durvīm, mainīsiet tīmekļa vietnes – jūs ievērosiet, ka pastāv kāda cita līdzvērtīga iespēja vai, ka produkts jums patiesībā nav vajadzīgs, lai turpinātu savu dzīvi. Tieši tāpēc mārketings cenšas radīt patērētājam sajūtu, ka tiks palaista garām lieliska iespēja, ja nepirks preci tagad.
Maize un makaroni "gatavoti no pilngraudu graudiem"
Šis apgalvojums neko nenozīmē, jo visi graudi kādreiz tehniski ir bijuši "pilngraudu", lai gan zemākas kvalitātes produktos tie, iespējams, ir balināti un tiem ir atņemtas visas uzturvielas, lai pievienotu sintētiskās piedevas.
Vislabāk ir skatīties uz produkta etiķetes – ja kaut kas ir veselīgs un bez pievienotām sintētiskām piedevām, tad uz etiķetes atradīsiet tikai pāris sastāvdaļas, un jums būtu jāatpazīst katra no tām.
Zaudējumu līderis
Mazumtirgotāji, aptiekas un pārtikas preču tirgotāji gandrīz vienmēr ir gatavi uzņemties zaudējumus no dažām precēm, ja tas nozīmē, ka jūs apciemosiet fizisko vai tiešsaistes veikalu, lai iegādātos daudz citu preču.
Vienai vai divām lietām ir ļoti labas cenas. Šīs lietas jūs ievilina veikalā, un, kamēr jūs esat iekšā, jūs nopērkat dažas lietas, kas tajā momentā nav izpārdošanā. Mazumtirgotāji zina, ka arī mūsdienās pircēji iegādāsies zaudējumus nesošas preces, jo tas ir racionāls lēmums, bet, kamēr viņi atrodas veikalā, daudzas citas preces būs impulsīvi pirkumi, ko veicinās veikala mārketings un pārdomāts iepakojums.
Nepāra un pāra cenu noteikšana
Tā ir tik izplatīta cenu veidošanas stratēģija, ka tā ir kļuvusi praktiski visnotaļ izplatīta. Patērētāji biežāk iegādājas preces, kuru cena beidzas ar nepāra skaitli, kas ir tieši zem pāra veselā skaitļa, tāpēc daudzām lietām tiek noteikta cena 4,99, 4,97 vai 4,95 EUR, nevis vienkārši norādīts, ka prece maksā 5,00 EUR.
Tas, ka produkts atrodas tieši zem nākamā veselā skaitļa, kaut kādā veidā padara to pievilcīgāku. Šī taktika balstās uz patērētāju dīvaino psiholoģisko tieksmi vienmēr noapaļot cenas uz leju, kas nozīmē, ka 1,99 EUR cena ir tuvāka 1 EUR nekā 2 EUR.
Mēs visi zinām, ka ar mums manipulē katru reizi, kad iepērkamies veikalā, tomēr tas var būt pārsteidzoši, kad redzam, cik daudz patiesībā prāta spēles ar mums tiek spēlētas.